Vår logga är lavendelfärgad ros med tre blad.


Rosen - butik och väldigt mycket mer

 

Rosen är vår butik och även den direkta kontakten som jag har med våra kunder den kan ske både i och utanför butiken.


Några exempel på direkt kontakt är att när man köpte dvärghamstrar av oss så bokade jag ett möte på två timmar.

Först frågade jag efter vilken personalighet de önskade att dvärghamstern skulle ha. Sedan valde jag ut dvärghamstrar som hade de personligheterna. Jag visade hur man lyfter och håller en dvärghamster och gav tips och råd om de funderad mellan några dvärghamstrar och undrade vilken de skulle välja. Sedan avslutades möte med information om kost, skötsel och tecken på sjukdom.


Vi hade kunder som hade köpt hamstrar på annat håll, men där barnen hade blivit rädda för hamster och att den bet dem vid varje kontakt. De kom till oss och lämnade sin hamster och jag förklarade varför dvärghamstrar biter och hjälpe dem att återfå sin tro på sin egen förmåga att hantera dvärghamstrar och valde ut lämpliga nya dvärghamstrar.

Då det gällde barn och föräldrar som var nervösa så behövde de få hantera många olika dvärghamstrar med min hjälp och på egenhand. Så det var ofta dessa möten tog tre timmar.

Jag brukade även åka hem till familjer där de uppståt problem, ofta handlade det om dvärghamstrar som bråkade. Jag brukade faktisk ha med ”reservhamstrar och burar” för att kunna ge bästa möjliga service till familjen. Anledningen var att ofta kunde lösningen på problemet vara att en av hamstrarna flyttade till egen bur eller att den följde med mig och familjen fick då en annan hamster som kunde samsas med den de behöll.

 

Detta skedde inom ramen för hobbyverksamhet och ideelverksamhet då jag förmedlade information, kunskap och min erfarenhet till dessa familjer kostnadsfritt.

Förtjänsten för mig var att jag kände en stolthet i att erbjuda god service, stötta och hjälpa familjer i en stressfull situation och egen meningsfullhet när barn och vuxna förståd varför dvärghamstrarna beteede sig som de gjorde och kände trygghet i att de fick hjälp och att någon lyssnade på deras oro. För mig var det rehabilitering då jag återuppbyggde mig själv, ökade min självkänsla och stärkte min KASAM (https://www.rehabakademin.se/kasam-for-battre-psykiskt-valmaende). Men denna insikt fick jag så sent som 2018.

 

De varor och produkter vi har i vårt sortiment kan på olika sätt användas i det dagliga livet för både människor och djur. Varorna och produkterna användas för skapa eller genomföra olika aktiviteter för barn, vuxna, familjer/grupper och djurägare med sina sällskapsdjur.

Jag ger gärna information om produkterna och berättar hur de kan användas och det finns möjlighet att ”klämma och känna på dem”, de flesta finns som test eller pröva på i butiken.

 

Vissa varor eller produkter har betydligt lägre pris hos oss än hos än hos andra och det är för att vi har en stark övertygelse om att vissa saker är och ska vara en service och om möjligt att öka välmåendet hos människor och sällskapsdjur. Vi anser även att personer som för stunden har en svag ekonomi ska kunna ge både sig själv och sina sällskapsdjur det nödvändiga eller det lilla extra. Vi anser även att det alltid ska gå att hitta varor och produkter som barn har råd att köpa för sin fickpeng. 

 

Vi kommer bygga upp ett galleri med bilder som utgör ett exempel på olika typer av varor och produkter som finns i vår butik. Klicka här för att komma till galleriet. Det kommer alltid finnas varor i butiken som inte finns på hemsidan.